May 8, 2012

Cameron Highlands~Taman Rama-rama

Assalamualaikum..

Entry ini ialah entry halangan yang perlu diselesaikan sebelum aku boleh exited nak cite g ladang teh..sebut cameron yang aku paling teruja nak pergi ialah ladang teh..petik strawberi, takmo..shopping sayur-takmo..tengok bunga2an-takmo..ladang teh-mo mo dan mo..hehe, tingat plak bear adik aku yang namanya Momo..suka sangat kot aku dekat ladang teh..Entry ladang teh takkan boleh keluar sebab kalo dia kuar memang tamatla riwayat cite taman rama-rama..apatah la aku merapik malam-malam ni..maafkan aku ayat tunggang langgang..tetiba rasa rock plak tulis entry ganas-ganas, tengok..baru minta maaf buat balik ayat tunggang langgang..maaf kali kedua..

Wokeh, lepas kami pergi menunaikan keinginan untuk manja2 dengan strawberi, next ialah adik-adik aku nak pergi taman rama-rama..kakak mereka yang jiwa pencinta hijau-hijauan ni nak g ladang teh, dipendamkan seketika hajat untuk ditunaikan pada esok hari..hehe, jadik petang yang ujan rintik-rintik itu kami singgah ke taman rama-rama..banyak rupanya taman rama-rama..kitorang pergi yang appear dekat GPS umi je..bedalla kan, sebab 1st time sampai..ikut je mana yang GPS suggest..tapi tu la, aku rasa kalo pergi dengan family pergi tempat yang takde pape pon, tak pernahla aku rasa tak exited..the power of love kan..Alhamdulillah Allah izinkan kita rasa nikmat berkeluarga..Terima kasih Allah..

IMG_0134
Selamat sampai..aku ingatkan sang rama-rama je ada..rupanya banyak lagi animals dan pokok-pokokan yang ada..

IMG_0141
Kaktus tinggi pada aku, besar pada aku pon banyak jugak dekat sini..aku tak minat sangat kaktus-kaktusan..entah ek, rasa kejung..kalo yang kecik-kecik aku rasa comella..kalo yang besar ni gerun kot tengok..

IMG_0147
Eh ni, macam entry tema family potrait plak da..tak macam entry tema taman rama-rama kan..jap, aku pilih gambar rama-rama ye

Cameron 30.3 to 11
Tak banyak sangat jenis rama-rama yang ada tapi macam aku cakap tadi, kalo dalam ni ada sekor je rama-rama pon kitorang still exited agaknye..banyak jugak yang da mati..kadang-kadang aku pon kompius sama ada dia da mati atau dia tengah tido..

IMG_0148
Adi, adik aku tu tunjuk rama-rama tau, bukan tunjuk bunga..

IMG_0156
rama-rama pon scary tengok ko Ki, tak berani dia nak gerak..hehe

IMG_0177
Smart kan..Adi yang jinak dengan rama-rama ke atau rama-rama yang jinak dengan Adi..dua-dua pon salah..rama-rama tu da kejung da..hehe

Cameron 30.3 to 1
Bunga-bungaan..time floria aku rasa lagi teruja lebih tengok bunga..sebab banyak kot..tapi kat sini pon ohsom jugak..ciptaan Allah kan memang ohsom..Subhanallah..

IMG_0189
Aki dengan umi pon nak berebut kasih sayang bunga ni..hehe

Cameron 30.3 to 12Cameron 30.3 to 13
Haiwanese..chipmunk tu sebijik macam chipmunk..eh apa aku ni..selama ni aku bayangkan chipmunk tak comel..jadik bila tengok dia comel, aku rasa dia comel..waaaaa, aku tension la dengan ayat aku..next topic la ek..ular pon ada ko kat sini, banyak jenis plak tu..tulis perkataan ular ni pon aku da meremang..rabbit tu comel, katak pon comel jugak..tetiba tingat plak dekat ayah aku yang penggeli katak..hehe, cute..

IMG_0199
Mengusha arnab dan menunjuk baju sama..

IMG_0220
Ini gambo timer..tempat semua tak cantik untuk diletak timer..jadikla gambar nampak kepala je..okla kan dari takdop..

IMG_0243IMG_0253
Moments dengan depa ni tak pernah buat aku tak exited..eh apehal tah asik guna word exited je..aku da exited nak g tido barangkali..hehe

IMG_0255
Eh, habis da entry aku..kalo aku jadik korang baca entry ni memang aku tak berminat kot nak pergi taman rama-rama..story pasal rama-rama tak mengujakan langsung..sorry korang kalo kecewa..

IMG_0261
Ini gambar di luar taman rama-rama..hajatnya nak amik gambo lompat..tapi yang gegel semua failed..umi aku memang tak lompatla kan..nampak sangat adik-adik laki aku lagi gedik dari kitorang..hehe

IMG_0266IMG_0269
Konon-konon nak amik gambo macam team bola tu..jadik kan..hehe, takyahla korang..tak jadik pon..eh muka Mai smart kot, macam Po hehe

IMG_0162
Ensem plak aku tengok Aki ni kadang-kadang..jadik letakla kan besar-besar gambo dia..nak tunggu mamat ni update blog memang takla kan..

IMG_0250
Yang ni lagiiiiiiiiiiiiiiiiiii ensem..how can I resist untuk tak letak besar-besar kan..hehehe, kompius aku cane dia boleh berubah dari gambo macho kepada gambo ‘sangaaaat macho’ hehehe..

IMG_0270
Ladang teh..giliran kamu ialah next entry!!

No comments: