Apr 1, 2012

Cameron Highlands: 30/3/2012-The journey begin

Assalamualaikum..

Lama sungguh rasanya tak catat berkenaan dengan kehidupan peribadi..sejak hilang kamera pergi mana-mana pon memang tak pernah amik gambar beriya..tapi Alhamdulillah adik gue yang namanya Mai baru beli kamera hari Jumaat yang lalu..thank you to akak yus yang tolong negp-nego jugak dengan toke kedai kamera..oh ye, Jumaat yang lepas geng-gewng ex-utm aku buat simple gathering..makan-makan dekat Secret Recipe Alamanda..yang itu insyaallah later2 aku story..duk nak minta gambar ngan Yus..

Wokeh, sambung balik..plan nak g cameron ni umi aku punya idea sebenarnya..plannya nak pergi time weekend 25,25/3 yang lepas, tapi sebab time tu tak cukup korum makanya postpone ke minggu ke kelmarin 30 Mac..Anak sedara ayah aku keje dekat sana..umi aku nak jumpa dia sebab dia da dapat tukar balik Gua Musang..rezeki nak kerja dekat dengan kampung halaman..ketika menulis ni (malam tadi) aku baru sangat je sampai rumah sebenarnya..dalam pukul 10 malam..sampai-sampai exited transfer gambar, ada mood dan masa sikit untuk update blog, alhamdulillah..kalo tak mau terperam je gambar dalam komputer..gambar-gambar semua tajaan kamera Mai..ohsom sangat, dia amik canon ixus yang 8x zoom..subhanallah, puas hati sangat tengok gambar hijau bumi Allah..serius rasa macam lama no aku kat cameron, padahal pergi semalam a.k.a Sabtu dan Ahad da balik Putrajaya balik..Terima kasih Allah bagi kami kesempatan dan kegembiraan untuk menikmati pemandangan yang super duper ohsom..Subhanallah..

IMG_0030IMG_0031
Adik-adik aku, mamai-mamai pon idea tak pernah putus nak buat muka u.n.i.c, bak kata ila..hehe..Adi baru sampai dari Johor malam sebelumnya..ini ialah ketika mahu bertolak, sekitar pukul 8++ pagi..baju ialah tajaan Aki, yang aku pernah cite sebelum ni..ada akak tu siap ingat kitorng ada family day sebab pakai baju seragam..hehe, pon bolehhh

IMG_0041IMG_0043
Suasana perjalanan yang sempat dicapture ole Mai..yang gambar kedua ialah Lata Iskandar..cantik kan air terjun tu, tinggi yang amat..hebatnya ciptaan Allah..konon-konon nak singgah time on da way balik tapi tak terdayo..plus bateri kamera Mai pon da yilek kan time tu..sekadar lalu je time pergi dan balik..

IMG_0048IMG_0049IMG_0050IMG_0053
IMG_0054IMG_0055
Alhamdulillah dalam pukul 12.30 tengahari kitorang sampai..perjalanan ok, kitorang lalu ikut Tapah..tu pon GPS yang baik hati yang tunjuk..aku ni blah-blah utara batal sket bab jalan..so far pada aku perjalanan yang mencabar ialah dekat jalan belok-belok tu..adalah aku rasa dalam 40km jugak..boleh plak dalam duk lalu jalan bengkak bengkok tu aku ngantukkk..tak seswai langsung..maybe sebab panjang sangat kot..nasib dalam kete ada wet tisu, kering da pon wet tisu tu sebab lama sangat duk simpan dalam kete, da jadik dried tisu..hehe,tapi aku ada co-driver yang cemerlang, mintak dia basahkan..itula alat pengubat aku..

Sampai-sampai rehat kejap untuk solat, kami bergerak ke destinasi pertama..semua orang megidam nak petik strawberi, makanya ke sanala kami..Open-mouthed smile

S.A.H.A.B.A.T,andai aku khifaf di dalam penulisan,tegurla aku!
Yana Kama

No comments: